Waarom, wanneer en hoe stort je?

Waarom deponeren?

Het instellingsmandaat stelt het online deponeren van verdedigde proefschriften verplicht en is een voorwaarde voor het behalen van de graad.

Het online deponeren van een proefschrift biedt verschillende voordelen:

- Betere zichtbaarheid en verbetering dankzij het instellingsdepot
- Langdurige bewaring
- Grotere zichtbaarheid van je werk dankzij Open Access.

Wanneer deponeren?

Zodra de definitieve versie van het proefschrift is gevalideerd, bij voorkeur vóór de openbare verdediging.

Hoe deponeren?

Vul het onderstaande formulier in en voeg het proefschrift (te uploaden in PDF-indeling) en de ondertekende auteursrechtlicentie toe.

Na het verzenden van het formulier kan de BUMP nog contact met u opnemen voor eventuele verduidelijkingen.

Bevat je scriptie materiaal dat al gepubliceerd is?

Voor scripties met gepubliceerde tekst kunt u het beleid van de betreffende uitgever controleren via SHERPA/RoMEO.

Een vraag?

Neem contact op met de BUMP via het adres: depot-these.bump@unamur.be

Scriptieformulier

Het institutionele mandaat vereist dat elke promovendus van UNamur het definitieve document van zijn of haar proefschrift deponeert in het institutionele repository om:

• Bevorder meer zichtbaarheid voor promovendi
  • Zorg voor een lange levensduur van het document
  • Maak de wetenschappelijke output zo snel mogelijk toegankelijk
  • Voldoen aan de verschillende wetten die zijn uitgevaardigd voor Open Access

De universiteit ondersteunt de Open Access-beweging en nodigt haar leden uit om hun publicaties waar mogelijk open te maken. Al het onderzoek dat geheel of gedeeltelijk wordt gefinancierd met publieke middelen moet open access worden geplaatst met een embargo van 6 maanden tot 1 jaar indien nodig. De enige uitzondering is werk dat vertrouwelijke gegevens bevat.

Licentie

Om het formulier te valideren, moet je eerst de licentie hebben ingevuld. Vul de auteursrechtenlicentie in en onderteken deze vervolgens online via onderstaande link.

Wettig adres
Gelieve een geschatte datum aan te geven
Voorbeeld: FRIA
Informatie over het proefschrift
Scheid je verschillende trefwoorden met komma's.
Artikelen

Je staat op het punt om de Universiteit toestemming te geven om je scriptie te publiceren op de instellingengids. Het kan zijn dat je scriptie artikelen bevat die al door een uitgever zijn gepubliceerd. Als dit het geval is, is het zowel voor jou als voor de universiteit van groot belang dat deze publicatie niet in strijd is met het publicatiecontract of het redactionele beleid van je uitgever. Het niet naleven van deze regels kan juridisch schadelijk zijn voor de Universiteit en ook voor jou. De uitgever heeft het volste recht u aan te klagen wegens contractbreuk.

Als je scriptie eerder gepubliceerde artikelen bevat, controleer dan of je de benodigde rechten hebt voor publicatie in het institutionele archief.

Om dit te controleren, voel je vrij om Sherpa/Romeo. De verschillende versies die je daar kunt vinden zijn:

• pre-print: versie verstuurd naar de uitgever vóór acceptatie
  • post-print: versie geaccepteerd door de uitgever, peer reviewed of niet
  • pdf publisher: versie gepubliceerd met de opmaak van de uitgever
Artikelen
Het proefschrift bevat de tekst van een of meer artikelen die zijn ingediend/aanvaard/gepubliceerd
Titel, recensie, versie voor elk artikel
Publicatie van het proefschrift door een uitgever
In te vullen indien geheel of gedeeltelijk gepubliceerd
In te vullen bij gedeeltelijke publicatie
Octrooi aangevraagd of gepland op basis van de resultaten van het proefschrift ( optional )
Toegang
Type toegang
In te vullen in geval van embargo of gemengde toegang (voor hoofdstukken onder embargo)
In te vullen bij gemengde toegang
Mijn stelling

Bestandsnaam: JaarThesis_InitialName_Firstname.pdf; Voorbeeld: 2018_DupontM_these.pdf

Als er meerdere bestanden zijn, geef dan het nummer aan na "deze". Voorbeeld: 2018_DupontM_deze1.pdf

Maximaal 5 bestanden.
32 MB limiet.
Toegestane types: gif, jpg, jpeg, png, bmp, eps, tif, pict, psd, txt, rtf, html, odf, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, xml, avi, mov, mp3, mp4, ogg, wav, bz2, dmg, gz, jar, rar, sit, svg, tar, zip.

In het geval van een fout (504 Gateway Time-Out), controleer dan de mailbox die je hierboven hebt aangegeven voordat je het formulier verstuurt. Houd er rekening mee dat de maximale belasting voor alle documenten 100 megabytes (MB) is. Neem contact op met depot-these.bump@unamur.be.

Om je verzoek te kunnen verwerken, moeten de gegevens die niet als "optioneel" zijn gemarkeerd, worden ingevuld. Wanneer u dit formulier verzendt, worden de ingevulde gegevens naar UNamur verzonden en gebruikt voor de follow-up van uw verzoek. Voor meer informatie over gegevensbescherming en uw rechten