Namen ligt op het kruispunt van de snelwegen E411 (Brussel-Luxemburg) en E42 (Luik-Mons). Neem de E411 (Brussel-Luxemburg) in de richting van Namen. Namen is een drukke stad en wordt steeds moeilijker bereikbaar met de auto.

Vanaf de snelweg E411 naar UNamur via de parkeerplaats

De stad Namen biedt een parc relais langs de Maas waar je tegen een zeer aantrekkelijk tarief je auto de hele dag kunt parkeren en een snelle buspendel naar het stadscentrum kunt nemen (10'). Om het te vinden volgt u het P+R-bord als u de snelweg verlaat.

Verlaat de E411 bij afslag 14 "Bouge-Namur". Rijd ongeveer 2,5 km in de richting van Namen. De P+R parkeerplaats verschijnt aan uw rechterhand. Stop bij het P+R-bord, neem uw ticket en neem vanaf daar een willekeurige bus (ze gaan allemaal richting het centrum).

Voor meer informatie kunt u terecht op de mobiliteitssite van de stad Namen.

Vanaf de snelweg E411 naar UNamur zonder parkeergelegenheid

.

Gebruik de bezoekersparkeerplaats van UNamur

De parkeerplaatsen van de universiteit zijn gereserveerd voor personeelsleden. De bezoekersparkeerplaats bevindt zich in de Henri Lemaîtrestraat en is toegankelijk met een toegangssticker (vraag je host). Om er te komen, volg de bovenstaande routebeschrijving (rechtdoor bij de uitgang van de tunnel). Steek de Samberbrug over. Loop door tot aan het Wiertzplein (een rotonde met een standbeeld van koning Leopold II). Neem de laatste afslag, de weg het verst naar links (Koningin Astridlaan). Neem vervolgens de eerste straat links, na ongeveer 300m (Henri Lemaîtrestraat). Loop door tot het einde van de straat. U ziet de ingang van de bezoekersparking van UNamur aan uw linkerhand. Laat uw auto daar achter...

Steek de Samber te voet over via de brug waar u met de auto overheen kwam en loop langs de rand van het park. Je ziet de Faculteit Economie, Sociale Wetenschappen en Management. De andere faculteiten zijn niet ver weg (raadpleeg de campus map).

Parkeren op straat

Als je in de stad wilt parkeren, moet je op straat betalen, net als in ondergrondse parkeergarages (goedkoper voor langere perioden). De beschikbaarheid van parkeerplaatsen op straat wordt steeds beperkter. Ga voor meer informatie over parkeermogelijkheden naar de mobiliteitssite van de stad Namen.