Op donderdag 30 mei, voor onze laatste Chill&Sciences van het seizoen, nodigen de wiskundige onderzoekers Candy Sonvaux en Alexis Coyette je uit om de wiskunde te ontdekken waar de bewegingen van de planeten en de verspreiding van virussen in elkaar overlopen tot ze onze samenleving beïnvloeden.

Chill&Science: verrijkende ontmoetingen

Met bijna 20 jaar ervaring met wetenschapscafés heeft de Confluent des Savoirs een nieuw concept van wetenschappelijke ontmoetingen geïntroduceerd. De Chill&Sciences zijn een unieke gelegenheid voor het publiek om te komen discussiëren en vragen te stellen aan deskundigen over onderzoeksthema's die verband houden met de actualiteit en maatschappelijke kwesties.

Kom en geniet van de unieke, ontspannen sfeer op Quai22. Onderzoekers en deskundigen van de zeven faculteiten van de Universiteit van Namen presenteren hun onderzoek en discussiëren met u onder het genot van een drankje (of twee, maar nooit zonder overdrijving).

In de praktijk

De bijeenkomsten zijn toegankelijk voor iedereen vanaf 16 jaar.

De avonden zijn beperkt tot ongeveer twintig personen om te zorgen voor een ontspannen sfeer en om de discussies te vergemakkelijken. De bijeenkomsten gaan door als er minimaal 10 mensen zijn aangemeld.

Behoudens uitzonderlijke omstandigheden vinden de bijeenkomsten om de 2 maanden plaats in de culturele ruimte van de Universiteit van Namen, Quai22, Rue du Séminaire 22.

Tarieven

Deelname aan een Chill&Sciences kost €5. Er is een jaarpas verkrijgbaar tegen een voorkeurtarief. Let op: voorkeurtarief voor studenten (kortingscode: PromoCDS).

De reserveringskosten zijn inclusief een drankje* (fris of bier), een snack (chips en koekjes) en administratiekosten in verband met de organisatie Boekingen worden niet gerestitueerd, tenzij ze door ons worden geannuleerd.

(*extra drankjes zijn verkrijgbaar bij elektronische betaling).