Kleuren - maar waar komen ze vandaan?

Wist je dat de kleur van je favoriete rode snoepjes werd gemaakt van kleine rupsen? Onder begeleiding van een archeoloog duiken je kinderen de geschiedenis in en ontdekken ze de verschillende materialen achter de kleuren die in verf worden gebruikt. Ze kunnen eeuwenoude recepten uitproberen en hun eigen illuminaties schilderen.

Leuke workshops voor kinderen

Workshops met verschillende actieve leerthema's waarin je kinderen hun gevoel voor observatie, analyse en kritisch denken ontwikkelen door middel van experimenten, wetenschappelijke spelletjes en buitengewone ontdekkingen.

In de praktijk

Voor wie zijn de workshops?

De workshops zijn bedoeld voor kinderen tussen 9 en 12 jaar.

Het aantal kinderen per workshop is beperkt om optimaal te kunnen leren (12 kinderen). De workshop gaat door als er minimaal 5 kinderen zijn ingeschreven.

Hoe werken de workshops?

De workshops worden één woensdagmiddag per maand van 14.00 tot 16.00 uur georganiseerd op de Universiteit van Namen.

Deelname aan een workshop kost €5 per kind. Deze prijs is inclusief begeleiding, materialen en een snack. Het is mogelijk om je kinderen in te schrijven voor meerdere of alle workshops en zo te profiteren van een voordelig tarief. Boekingen sluiten 15 dagen voor de datum van de activiteit. Let op: voorkeurstarief voor kinderen van medewerkers van UNamur (kortingscode: PromoUNamur).

Je kinderen worden opgevangen en begeleid door een team van activiteitenbegeleiders.

Wie organiseert de workshops?

De workshops worden georganiseerd door de Confluent des Savoirs, de onderzoeks- en verspreidingseenheid van UNamur. Het team, experts in het overdragen van kennis, werkt samen met de onderzoekers van de universiteit om workshops aan te bieden waarin uw kinderen vragen kunnen stellen, kunnen nadenken en experimenteren terwijl ze plezier hebben!