Wij geven antwoord op je vragen over het platform voor voorbereidende cursussen.

Verbinding maken met het platform

Hoe log ik in?

U verwacht een e-mail van de ICTE-unit met een link naar het account dat wij voor u hebben aangemaakt.

U hebt geen e-mail ontvangen?
Het moet uiterlijk de dinsdag voor de eerste zaterdag van de lessen binnen zijn, of, als je je na de informatiebijeenkomst hebt ingeschreven, binnen 4 werkdagen na je inschrijving. Als je deze e-mail niet ontvangt, controleer dan je junkmailbox en zorg ervoor dat deze niet overbelast is!

Mijn gebruikersnaam en wachtwoord zijn correct, maar ik kan nog steeds niet inloggen...

Het UNamur - Formations platform werkt met een LMS (Learning Management System), genaamd MOODLE, dat soms temperamentvol is met bepaalde browsers (ter herinnering, een browser is het hulpmiddel dat wordt gebruikt om online te gaan, zoals Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Internet Explorer...).

Als u zeker weet dat uw inlognaam en wachtwoord correct zijn, maar u nog steeds geen verbinding kunt maken met UNamur - Formations (foutmelding), zijn hier de verschillende dingen die u moet doen:

Op een computer

Maak de cache van uw browser leeg en probeer het opnieuw.
Als het niet werkt, probeert u het met een andere browser (de twee beste zijn Mozilla Firefox en Google Chrome)

Op tablet

Leeg de cache van uw browser en probeer het opnieuw.
Als het niet werkt, start u de tablet opnieuw op.

Om de cache te legen op ...... (klik op de desbetreffende browser)

Heb je je wachtwoord verloren?

Klik op de inlogpagina voor het platform in het groene gedeelte aan de rechterkant op "Wachtwoord kwijt?"

Toegang tot het platform

Ik heb toegang tot het platform, maar ik heb geen cursussen...

  • Ofwel heb je zelf een account aangemaakt met een ander adres dan waarmee je je hebt ingeschreven voor de voorbereidende cursussen
  • Ofwel ben je een UNamur-student en probeer je in te loggen met je "@student.unamur.be"-adres. @student.unamur.be".

Log in met het adres dat je opgaf toen je je inschreef voor de voorbereidende cursussen of gebruik de login "Exmed_000000" (000000 is je inschrijvingsnummer voor de voorbereidende cursussen).

Een van mijn cursussen is verdwenen

Op UNamur - Formations heeft een cursus twee modi: een zichtbare modus en een verborgen modus.

Als een docent aan zijn cursus werkt, is het soms beter om de cursus in de verborgen modus te zetten, zodat u eraan kunt werken zonder dat de cursisten de wijzigingen direct kunnen zien. Dit voorkomt bijvoorbeeld dat je onvoltooide inhoud ziet of dat je een quiz doet voordat deze klaar is. Wanneer een cursus 'verborgen' is, verschijnt hij niet meer op je dashboard of in je linkerkolom. Dit betekent echter niet dat je er niet meer voor ingeschreven bent. Je hoeft alleen maar te wachten tot de docent klaar is met zijn of haar werk.

Als een cursus niet in je lijst verschijnt terwijl je wel een opdracht moet inleveren of toegang hebt tot een bron, kan dit komen doordat de docent het is vergeten of verkeerd heeft aangepakt. Neem in dat geval contact op met de docent en in noodgevallen kun je altijd contact met ons opnemen via tice@unamur.be of 081/72 50 75.

Problemen met het platform?

Ik zie de link niet om de cursussen live te volgen

De link staat bij de betreffende cursus. Ben je bij de juiste cursus? Controleer de kalender in de rechterkolom.

De link staat in het gedeelte "Live". Klik op de pijl ">" links van "Live" om de koppeling weer te geven.

De link verschijnt pas 5 minuten voor aanvang van de cursus.

Ik kan de opgenomen cursusvideo niet zien

De cursusvideo verschijnt +/- een uur na het einde van de cursus.

Alle cursusopnamen zijn te vinden in het gedeelte "Opgenomen cursussen".

Klik op de pijl ">" voor "Opgenomen cursussen" om de links naar de video's te zien.

Hoe lang heb ik toegang tot het platform?

Uw toegang is geldig tot de dag van de competitie. Als u de cursussen het volgende jaar wilt volgen, moet u zich opnieuw registreren.

Hoe lang kan ik de cursusvideo's bekijken?

Tot de dag van de competitie.

Waar is de cursuskalender?

  • Of op de site
  • Of in de kalender in de rechterkolom (als u deze niet ziet, gaat u naar de vraag "Hoe maak ik mijn kalender op het platform? "

Hoe maak ik mijn kalender op het platform?

  1. Klik op de pijl ""<" in de rechterbovenhoek om de rechterkolom weer te geven
  2. Klik op "Een blok toevoegen"
  3. Kies "Kalender"
.

Persoonlijke en afstandscursussen

Kan ik de face-to-face cursussen bijwonen als ik geregistreerd sta als afstandsleerling?

Nee, maar je kunt een verzoek indienen door een e-mail te sturen naar "cours-preparatoires@unamur.be" om te zien of je nog steeds als face-to-face leerling kunt worden geregistreerd (alleen als er nog plaatsen beschikbaar zijn).

Kan ik de Live afstandscursussen volgen als ik geregistreerd sta als face-to-face leerling?

Ja, je hebt toegang tot alle inhoud die beschikbaar is op het platform, inclusief Live en opgenomen cursussen.