Eenheid Werkgelegenheid

Naast dat je altijd toegang hebt tot het aanbod en de inhoud van het UNamur Career Center, biedt de Unit Werkgelegenheid je individuele of groepsondersteuning.

Disciplinaire training

Aan de Universiteit van Namen worden ze georganiseerd door verschillende entiteiten:

• Midis de l'ADRE: ADRE biedt thematische opleidingscycli met verschillende presentatieonderdelen afhankelijk van het onderwerp, gericht op alle R1 tot R4 onderzoekers en projectmanagers van onderzoek of elk lid van de universitaire gemeenschap dat geïnteresseerd is in het onderwerp. Intellectuele eigendom, doctoraatsstudies, technologieoverdracht, exploitatie van resultaten, octrooien, O&O-financiering, PURE©, enz. Gemiddelde duur: 1 uur, tussen 13.00 en 14.00 uur, gratis inschrijving. Contact: secretariat.adre@unamur.be
  • Midis des doctorants: georganiseerd door de eenheid Euraxess. Gemiddelde duur: 1 uur, tussen 13.00 en 14.00 uur, gratis inschrijving.
  • SRH-opleidingscatalogus: gericht op alle personeelsleden. Gemiddelde duur: 1 tot 2 dagen. Gratis registratie afhankelijk van de toestemming van uw promotor of N+1. Contact: euraxess@unamur.be
  • Quality Lunchtime: tijdens deze trainingen maakt u kennis met hulpmiddelen die u kunnen helpen bij het oplossen van problemen of het nemen van logische beslissingen. Open voor iedereen. duur Gemiddeld: 1 uur, tussen 13 en 14 uur, gratis inschrijving. Contact: qualite@unamur.be
  • Confluent des Savoirs: "Ma Thèse en 180 secondes", jaarlijkse training en Vulgare, wetenschappelijke populariseringsoefening als onderdeel van de trainingsweek voor popularisering en wetenschappelijke communicatie. Contact: cds@unamur.be
  • Pôle Académique Namurois: Form@Nam en de Pôle Académique de Namur hebben besloten een bewustmakingsprogramma voor ondernemerschap op te zetten als aanvulling op het aanbod in de regio Namen. Dit "Ga op ontdekkingstocht" programma wordt ondersteund door het programma "Générations entreprenantes" van Sowalfin.

Vakoverschrijdende bronnen om online te lezen of te bekijken

Om je op de hoogte te houden en vakoverstijgende vaardigheden te verwerven, biedt de Euraxess-unit je bronnen om te lezen of te bekijken.

1. Projectmanagement
  2. Tijdmanagement
  3. MOOC
  4. Wat zijn de geheimen van motivatie voor promovendi?
  5. Hoe blijf je gemotiveerd tijdens de scriptie?
  6. Zitten en je scriptie schrijven!
  7. Dokters: bedrijven zijn geïnteresseerd in jullie vaardigheden!

Het EURAXESS Jobs platform

Het platform Euraxess Jobs verzamelt duizenden vacatures voor onderzoekers in heel Europa. U kunt een advertentie plaatsen of vacatures raadplegen.

PhD-kanaal

Claire Rommelaere, doctor in de rechten en onderzoeker bij het Centrum voor Bio-ethiek aan de Universiteit van Namen, deelt haar visie op academisch onderzoek in korte, humoristische video's. Ze bespreekt onder andere de hoogtepunten en grote vragen van het doctoraat en geeft je onschatbaar advies over hoe je die moet aanpakken. Ze bespreekt onder andere de hoogtepunten en grote vragen van het doctoraat en geeft je onschatbaar advies over hoe je ze moet aanpakken.

PhD Channel - Claire Rommelaere