Je bent een post-doc of vaste onderzoeker. Hier vind je alle nuttige informatie over je carrière.

Carrièremogelijkheden

Dokter met proefschrift

Er zijn twee carrièremogelijkheden:

1. Personnel scientifique hors cadre

De vergoeding wordt betaald uit het vermogen van de Université de Namur de la Fédération Wallonie-Bruxelles of een externe financier.

2. Personnel scientifique au cadre

De vergoeding wordt betaald uit het stipendium dat de Université de Namur de la Fédération Wallonie-Bruxelles ontvangt.

Rijksdecreet van 31 oktober 1953 - Decreet van 19 juli 1991 betreffende de loopbaan van wetenschappelijke onderzoekers (Federatie Wallonië-Brussel) - Decreet van 7 november 2013 tot bepaling van het landschap van het hoger onderwijs en de academische organisatie van de studies (Federatie Wallonië-Brussel).

Toevullende informatie over het statuut van het wetenschappelijk personeel is beschikbaar op TerraNostra (interne documenten).

Contacteer de personeelsdienst: secretariat.srh@unamur.be

Academisch personeel

Het salaris wordt betaald uit de toelage die de Universiteit Namen ontvangt van de Federatie Wallonië-Brussel.

Loi du 28 avril 1953 sur l'organisation de l'enseignement universitaire par l'État.

Wervingsprocedures

Er zijn verschillende wervingsprocedures afhankelijk van je status.

Gelijkwaardig doctoraat

Universiteiten zijn bevoegd om equivalenties af te geven voor postdoctorale diploma's, in het bijzonder voor doctorale graden (met proefschrift).

Personeelszaken

De afdeling Personeelszaken is verantwoordelijk voor:

Personeelsadministratie

• Ontwerpen en uitvoeren van een sociaal beleid met inachtneming van de wettelijke verplichtingen: statuten, diverse reglementen, cao's, enz.;
  • Beheer van sociale relaties: sociale contacten (vakbondsafvaardiging, personeelsafvaardiging binnen overlegorganen, enz. ), personeelsorganen, etc.;
  • Beheer van beleid m.b.t. beoordeling, opleiding, loopbaanplannen, etc.;
  • Sociale audit: managementplanning, loopbanen, etc.
  • Beleid met betrekking tot welzijn op het werk in samenwerking met de SerP (problemen alcohol, tabak, arbeidsgeneeskunde, pesterijen, stress ...);
  • Beheer van het algemene probleem van verzekeringen;
  • Beheer van sociale dienst ter attentie van het personeelslid.

Contact: secretariat.srh@unamur.be

Administratie en berekening van de lonen

De eenheid Salarissen beheert uw personeelsdossier:

• Persoonlijke gegevens
  • Contractuele gegevens
  • Verwerking van afwezigheden
  • Documenten voor derden: attest NMBS, document ziekenfonds, "werkloosheid" (C4, C131, ...), aanvragen voor tewerkstelling....), tewerkstellingsattesten, attest vakantiegeld, attest inkomen, attest werkgever, enz.
  • Procedures voor derden: aangifte en opvolging van arbeidsongevallen, kinderbijslag, enz.

Contact: cellule.remuneration@unamur.be

Er zijn Single Points of Contact (SPOC) aangesteld. Meer informatie is beschikbaar op het intranet.

Welzijn

De preventiedienst (SerP)

De opdracht van de SerP bestaat erin het welzijn van alle werknemers van de universiteit te verzekeren. In nauwe samenwerking met het vicerectoraat Human Resources, Welzijn en Veiligheid op het Werk helpt de dienst Preventie de werkgever bij het toepassen van de maatregelen uit de wet op het welzijn op het werk van 04/08/1996 en de daaruit voortvloeiende welzijnscode.

Contact: administration.serp@unamur.be

Trouwenspersonen

In het kader van de preventie van psychosociale risico's zijn 8 vertrouwenspersonen aangewezen. Meer informatie is beschikbaar op het intranet.