Initieel opgericht in 1969 door Pullmann en Del Re, is het congres een jaarlijkse bijeenkomst om samenwerking en vriendschap tussen Latijnssprekende theoretische chemici te bevorderen. In de beginjaren leverden vooral Europese onderzoekers een bijdrage. Daarna heeft de Latijns-Amerikaanse gemeenschap een belangrijke bijdrage geleverd, met de opkomst van teams waarvan de internationale reputatie nu veel verder reikt dan onze eigen gemeenschap.

We zijn verheugd om deze bijeenkomst te houden aan de Universiteit van Namen, 55 jaar nadat de eerste CHITEL werd georganiseerd in Parijs, Frankrijk. We zijn ervan overtuigd dat deze editie van 2024 opnieuw een gelegenheid zal zijn om te profiteren van het goede humeur en de dynamiek van Latijn om wetenschappelijke uitwisselingen aan te moedigen, te ontwikkelen en te versterken.

We kijken ernaar uit u te mogen verwelkomen aan de Universiteit van Namen,
Het plaatselijk organisatiecomité van CHITEL 2024.