Toen ik retorica deed, volgde ik een open bac 3-cursus, gegeven door een van mijn huidige docenten, en ik was meteen verkocht. Ik vond de nauwe band met de studenten en de manier waarop hij lesgaf erg prettig. UNamur heeft een meer 'menselijke', vriendelijke kant.

Kunst heeft me altijd aangetrokken, ik heb het altijd leuk gevonden om musea te bezoeken en te tekenen. Ik vind de praktische kant van de cursus erg leuk, maar ook de veldstudies, museumbezoeken en studiereizen.

Eén van mijn favoriete cursussen heet "architectuur en beeldende kunst technologie". Tijdens de cursus observeren we verschillende objecten (glas-in-loodramen, beeldhouwwerk, enz.) om de techniek en de gebruikte materialen te bepalen door ze aan te raken, met een vergrootglas...

Eva Barvaux
Studentenambassadeur kunstgeschiedenis en archeologie