Deze prijs erkent hun paper "Towards statistical prioritization for software product lines testing", ook gepubliceerd met Pierre-Yves Schobbens, Axel Legay en Patrick Heymans voor de impact die het heeft gehad op de onderzoeksgemeenschap in de afgelopen tien jaar.

De paper, gepresenteerd en gepubliceerd op VAMOS '14, beschrijft een (toen) nieuwe methode voor het prioriteren van te testen configuraties en gedragingen op basis van een of meer bestanden die het gedrag van zeer configureerbare componenten beschrijven.

Tijdens de publicatie was Xavier Devroey een PhD-assistent aan de faculteit Informatica. Na een postdoc van 4 jaar aan de TU Delft in Nederland is hij sinds 2021 docent aan de faculteit Informatica. Gilles Perrouin was postdoctoraal onderzoeker aan dezelfde faculteit voordat hij in 2017 een positie kreeg als FNRS Qualified Researcher. Maxime Cordy voltooide zijn proefschrift aan de faculteit Computerwetenschappen en is nu vaste onderzoeker bij het Interdisciplinair Onderzoekscentrum voor Veiligheid, Betrouwbaarheid en Vertrouwen (SnT) aan de Universiteit van Luxemburg.

.