This page is currently being translated
Politique études

Opgelet: laatste inschrijvingsjaar in 2024-2025

Vanaf 2025 worden de opleidingen gereorganiseerd.

Vind meer informatie

AESS in economie en managementwetenschappen

De agrégation is ook een goede voorbereiding voor wie opleider of opleidingsmanager in een bedrijf wil worden.

Door de cursus moeten de studenten een bepaalde hoeveelheid kennis en vaardigheden ontwikkelen, in overeenstemming met het decreet dat de initiële opleiding van agrégés in het hoger secundair onderwijs vastlegt (decreet van 8 februari 2001).

Het agrégatieprogramma stelt een systemische benadering voor van de onderwijsactiviteit en de complexiteit ervan.

De verschillende onderdelen ervan zijn gestructureerd langs drie assen, elk met theoretische en praktische aspecten:

• Didactiek van economie en managementwetenschappen
  • Onderwijskunde
  • Openingsactiviteit.

Deze onderdelen worden met elkaar geïntegreerd ter gelegenheid van stages op scholen en andere institutionele locaties, en in seminars.

Deze cursussen en seminars maken een reflectieve analyse mogelijk van kwesties die in de praktijk naar voren komen.

Het agrégatieprogramma in economie en managementwetenschappen heeft 30 studiepunten en wordt georganiseerd over een academisch jaar.

Cursusrooster

Didactiek Economie en Managementwetenschappen

Discipline-specifieke activiteiten en de Neutraliteitscursus worden georganiseerd op een gespreid zaterdagrooster:

Didactiek Economie en Managementwetenschappen I
zaterdagochtend van 8.30 tot 12.30 uur in het eerste semester (Faculteitszaal E34).

Didactiek Economie en Managementwetenschappen II
Zaterdagochtend van 8.30 tot 12.30 uur in het tweede semester (wordt afgewisseld met de cursus Neutraliteit).

Onderwijskunde

Algemene cursussen vinden plaats op woensdagmiddag:

Psychopedagogiek I
Woensdagmiddag, 14.00-18.00 uur, in het eerste semester (aula D02, Faculteit der Rechtsgeleerdheid).

Psychopedagogiek II
Woensdagmiddag 14.00-18.00 uur, tweede semester.

Schoolse vorming en samenleving
In het tweede semester op woensdagmiddag (afgewisseld met de cursus Psychopedagogiek II).

Stages

Stages worden noodzakelijkerwijs aangeboden onder schooltijd en er is één stage per semester.

Openingsactiviteit

Het tijdschema voor de openingsactiviteit hangt af van de keuze van het keuzevak.

Contacten

Sous réserve de modifications - version définitive disponible dès le 1er juin 2024.
Alles opvouwen
Alles uitvouwen