Vice-rector sociale zaken studenten, gender, cultuur en sport

De functies

Lid van de Rectorraad

  • Werkt collegiaal samen met de andere leden van de Rectorraad om de prioriteitslijnen van het strategisch plan vast te stellen en te vertalen naar operationele doelstellingen.
  • Verstrekt de Rectorraad en de Raad van Bestuur van de informatie die binnen zijn opdracht valt en voor hen noodzakelijk is.
rentrée académique 2023

Studentenzaken

  • Ontwerpt voorstellen voor institutionele beleidsnota's, onderzoekt en zorgt voor een goed beheer van dossiers met betrekking tot extra- en para-academische studentenactiviteiten, studentenwelzijn en medisch-psychologische bijstand, studentenhuisvesting, buitenlandse studenten en studenten met speciale behoeften en een speciale status (topsporters, enz.).
diplomation étudiants
  • Zit commissies voor (buitenlandse studenten, studenten met speciale behoeften, tuchtcommissie) en bereidt de agenda voor van vergaderingen van de Raad voor Sociale Zaken.
  • Neemt in samenwerking met de vicerector Onderwijs de institutionele verantwoordelijkheid op zich voor beroepen in geval van weigering tot inschrijving van studenten in een niet-financiële situatie.
  • Houdt zich bezig met de toepassing van de Gedragscode voor Studenten en de daarmee samenhangende disciplinaire maatregelen.
  • Onderhoudt contact met studenten, studentenorganisaties (Algemene Studentenvergadering e.d.) en luistert naar hun initiatieven; maakt bewijzen van erkenning van extra-academische inzet op en reikt deze uit; zorgt, met inachtneming van het Medezeggenschapsbesluit, voor het uitschrijven en goed verlopen van studentenverkiezingen.
  • Vertegenwoordigt de Universiteit binnen de Pôle Académique de Namur (Commissie voor het studentenleven) en op interuniversitair niveau (CReF, ARES inzake studenten- en sociale aangelegenheden), of wijst hiervoor een vertegenwoordiger aan.
  • Stelt in samenwerking met de Algemeen Beheerder, die verantwoordelijk is voor de Dienst Infrastructuur en Campusbeheer (SIGeC), het studentenhuisvestingsbeleid vast.
  • Is het aanspreekpunt van de afdeling Universitair Gemeenschapsleven (VéCU) met de Rectorraad en het College van Bestuur.
  • Communiceert intern en extern, zowel naar de lokale autoriteiten als naar de pers.

Campusleven

  • Ontwerpt voorstellen voor institutionele beleidsnota's, onderzoekt en zorgt voor een goed beheer van kwesties met betrekking tot het campusleven, in het bijzonder culturele, sportieve en maatschappelijke activiteiten en evenementen, universitair cateringbeleid en pastoraat.
  • Stelt de fundamentele richtlijnen en doelstellingen voor het campusleven vast; het masterplan voor de dienst Universitair Gemeenschapsleven (VéCU).
étudiantes dans un kot
  • Dient een gemotiveerd advies of toewijzingsvoorstel in bij de Administrateur-Generaal over budgetten en investeringen met betrekking tot het campusleven.
  • Overziet het aantrekkelijke imago van de campus en het studentenbeleid.
  • Stelt de grote lijnen vast van het beleid met betrekking tot het ter beschikking stellen van lokalen aan studenten voor blokkadeperiodes en tentamenzittingen.Is belast met: het universitair horecabeleid; het cultuurbeleid (communicatie en sociaal-culturele activiteiten); het beleid en programma sportevenementen en de beschikbaarstelling van sportvoorzieningen.
  • Is vicerector referent voor het universitair pastoraat; neemt deel aan de Raad voor Religieuze Aangelegenheden (CAR).
De vicerector referent voor het universitair pastoraat neemt deel aan de Raad voor Religieuze Aangelegenheden (CAR).De vicerector referent voor het universitair pastoraat neemt deel aan de Raad voor Religieuze Aangelegenheden (CAR).De vicerector referent voor het universitair pastoraat neemt deel aan de Raad voor Religieuze Aangelegenheden (CAR).

Neem contact op met

François-Xavier FIEVEZ

Vicerector Studentenvoorzieningen, Gender, Cultuur en Sport

Carole LEDENT

Secretariaat vicerector

Kantoor

Hotel Orban
Rue de Bruxelles, 69, rez-de-chaussée - 5000 Namen