Acquis d'apprentissage

By the end of the course, students will be able to:

·      Understand core concepts and theories in service marketing and management

·      Apply analytical methods and tools to service organizations

·      Critically reflect on cutting edge themes in service marketing and management

·      Develop communication and collaboration skills


Objectifs

The course aims to introduce students to a very important sector of the economy and equip them with both the theoretical foundations and practical tools necessary for effective service marketing and management.


Contenu

The overall framework of the course is based on the GAP model of service quality by Parasuraman, Zeithaml, and Berry (1985).


The service sector represents the largest segment of most industrial economies, accounting for up to 78% of Belgium’s GDP. As services are quite different from products, this course introduces students to the unique characteristics, challenges, and opportunities in managing services. 

Méthodes d'enseignement

·      Lectures covering theoretical frameworks and practical applications

·      Group assignment including analysis and presentation of service topics


Méthode d'évaluation

The grade in the course will be based on both individual and group performance. It assesses the students’ understanding of the concepts, theories, methods, and tools covered, and their ability to critically integrate and apply them. 

•  Exam (15/20)

o  Closed book oral examination with written preparation

•  Group assignment (5/20)

o  In-class presentation integrating academic literature with real-world service examples, accompanied by a one-page executive summary and supported by feedback sessions (online or in-person) focusing on content quality and presentation skills


Note. Participation in all assessment components is mandatory to pass this course. Failure to complete any component will result in no grade for the first assessment period. Group assignment grades may be transferred to the second assessment period.

Sources, références et supports éventuels

Required resources

Wilson, A., Zeithaml, V. A. , Bitner, M.J,.& Gremler, D. (2021), Services Marketing: Integrating Customer Focus across the Firm, Fourth European Edition, McGraw Hill.

Recommended resources

Wirtz, J., & Lovelock, C. (2021), Services Marketing, Ninth Edition, World Scientific.


Langue d'enseignement

Anglais
Formation Programme d’études Bloc Crédits Obligatoire
Master 120 en sciences de gestion, à finalité spécialisée en Transformation Digitale de l’Entreprise Standard 0 5
Master 120 en ingénieur de gestion, à finalité spécialisée en Sustainable & Digital Management Standard 0 5
Master 120 en ingénieur de gestion, à finalité spécialisée en data science Standard 0 5
Master 120 en sciences de gestion, à finalité spécialisée en Business Analysis & Integration Standard 0 5
Master 120 en sciences de gestion, à finalité didactique Standard 0 5
Master 60 en sciences de gestion Standard 0 5
Master 120 en ingénieur de gestion, à finalité spécialisée en Sustainable & Digital Management Standard 1 5
Master 120 en ingénieur de gestion, à finalité spécialisée en data science Standard 1 5
Master 120 en sciences de gestion, à finalité spécialisée en Business Analysis & Integration Standard 1 5
Master 120 en sciences de gestion, à finalité didactique Standard 1 5
Master 60 en sciences de gestion Standard 1 5
Master 120 en sciences de gestion, à finalité spécialisée en Transformation Digitale de l’Entreprise Standard 1 5
Master 120 en sciences de gestion, à finalité spécialisée en Business Analysis & Integration Standard 2 5
Master 120 en ingénieur de gestion, à finalité spécialisée en Sustainable & Digital Management Standard 2 5
Master 120 en sciences de gestion, à finalité didactique Standard 2 5
Master 120 en ingénieur de gestion, à finalité spécialisée en data science Standard 2 5
Master 120 en sciences de gestion, à finalité spécialisée en Transformation Digitale de l’Entreprise Standard 2 5