Business analysis
- UE code FACCM306
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Schedule
24Quarter 1
- ECTS Credits 4
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Language
Français
- Teacher Boucenna Sephora
Be familiar with the principles governing activity analysis.
Know how to conduct self-confrontation, retrospection, explanation and "look-alike" interviews.
Compétences visées
Utiliser l’accompagnement pour transformer des contextes professionnels complexes, imprévisibles et qui nécessitent des approches stratégiques nouvelles
Inscrire l’accompagnement dans des dimensions éthique et déontologique en saisissant les enjeux individuels, relationnels et organisationnels
Questionner la nature de son savoir
Identifier les valeurs et les principes sous-jacents à ses pratiques professionnelles
Développer des modèles d’intelligibilité de la pratique d’accompagnement
Objectifs poursuivis
Etre capable de mener des démarches d’analyse de l’activité dans une visée de recherche (recueil de matériaux) ou dans une visée de développement professionnel.
Principles and process of activity analysis
Self-confrontation interview
Explanatory interview
Look-alike instruction
Retrospection interview
The student will be asked to conduct an interview using one of the protocols seen in class and to analyse it in order to identify :
Fidelity to epistemological options
Methodological fidelity
They will also be asked to evaluate their performance and devise ways of improving it.
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Training | Study programme | Block | Credits | Mandatory |
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Specialised Master in Supporting Professionals in Education, Management, Social Work and Healthcare | Standard | 0 | 4 | |
Specialised Master in Supporting Professionals in Education, Management, Social Work and Healthcare | Standard | 1 | 4 |