Het departement Managementwetenschappen vervult 3 belangrijke missies: het organiseren van bachelor- (Bachelors), master- (Masters) en postgraduaat (Doctoraat) managementonderwijs, het hosten van de onderzoeksactiviteiten van zijn leden en het ontwikkelen en onderhouden van banden met de economische wereld.

Presentatie

De afdeling verenigt de belangrijkste spelers van UNamur op het gebied van management. Het bestaat uit 16 academici, 50 medewerkers (experts van andere academische instellingen of uit het bedrijfsleven), 9 onderzoeksassistenten, 20 onderzoekers of postdocs en 4 administratieve medewerkers.

Om het ontstaan van thema's met een kritische massa te bevorderen, heeft de afdeling ervoor gekozen de onderwijs- en onderzoeksgebieden van haar leden op elkaar af te stemmen. Deze aanpak vergemakkelijkt de organisatie van cursusprogramma's, de ontwikkeling van onderzoeksprojecten en de begeleiding van wetenschappers. Zo zijn er 4 grote cursusthema's geïdentificeerd, gekoppeld aan die van de instituten en onderzoekscentra van de universiteit:

  • Digitaal en informatiebeheer (NADI/MINDIT & FOCUS)
  • Financiën en kwantitatieve methoden (DeFiPP/CeReFiM en naXys)
  • Innovatie, creativiteit en ondernemerschap (NADI/CIRCé)
  • Service- en marketingmanagement (NADI/CeRCLe)

Voor cursussen waarvoor vaardigheden nodig zijn die niet bij de eigen leden te vinden zijn, doet de afdeling een beroep op externe deskundigen uit zowel de academische wereld als het bedrijfsleven.

Meer informatie over de afdeling

SVG

Studies

Inhoud bekijken
SVG

Zoek op

Inhoud bekijken
SVG

Organisatie

Inhoud bekijken
SVG

Neem contact op met

Inhoud bekijken
Afbeelding
Eco études

Banden met het bedrijfsleven

Door het veld dat het belichaamt, geniet het departement bevoorrechte relaties met de bedrijfswereld. Als zodanig wil het helpen bruggen te bouwen tussen de maatschappij en de universiteit, terwijl het zijn onafhankelijkheid en academische neutraliteit behoudt.