De leden zijn voornamelijk afkomstig van twee onderzoeksinstituten van de Universiteit van Namen:
- het Namur Digital Institute (NaDI), dat onderzoek doet naar de verschillende problemen van digitale technologieën, in hun technische, maatschappelijke, educatieve, ethische, media-, regelgevings- en beheersaspecten;
- het Institut de Recherche en Didactiques et Éducation de l'Université de Namur (IRDENa), dat als missie heeft het bevorderen van de opkomst van nieuwe onderzoeksobjecten en methodologieën op het gebied van onderwijs, voortkomend uit verschillende disciplinaire verankeringen.
De ongeveer twintig leden, academici en onderzoekers die actief zijn binnen de leerstoel, komen momenteel uit zeven vakgebieden: informatica, computerdidactiek, media en digitale geletterdheid, informatiegeletterdheid, onderwijskunde, wetenschaps- en technologiestudies en genderstudies. Om de behandelde onderwerpen te verrijken, staat de leerstoel uiteraard open voor alle onderzoekers en academici die geïnteresseerd zijn in het onderwerp digitaal onderwijs binnen de universiteit.
Medevoorzitter van de voorzitter
Anne-Sophie Collard, Professor
Guillaume Mele, Technopedagoog
Samenstelling van de voorzitter
Fanny Barnabé | Fanny Boraita |
Kathleen De Grove | Carole Delforge |
Sara Dethise Martinez | Xavier Devroey |
Bruno Dumas | Benoît Frénay |
Esther Haineaux | Julie Henry |
Alyson Hernalsteen | Benoît Vanderose |
Charlotte Sine | Camille Tilleul |
De leden van de leerstoel hebben al verschillende onderzoeksprojecten en activiteiten ontwikkeld met betrekking tot digitaal onderwijs. Een van de recente projecten is van Guillaume Mele en Charlotte Sine:
"MOOC: streef naar succes, word een superstudent!"
Financiering: UNAMUR
Gebaseerd op 20 jaar ervaring met het bieden van methodologische ondersteuning aan studenten, is dit project gericht op de ontwikkeling van gepersonaliseerde, geautomatiseerde online cursussen op FUN-MOOC, een platform dat primair is ontworpen om inhoud over te brengen. Het succes van de MOOC getuigt van de ervaring van de onderzoekers met het implementeren van online cursussen en het creëren van complexe onderwijsarchitecturen.
Duur: 01/09/2018 - 31/08/2024