Iedere student wordt verzocht het inschrijfgeld te betalen voor de startdatum van het academisch jaar, d.w.z. 14 september om op tijd te worden opgenomen in de lijsten van leeractiviteiten.

Hoe betaal ik?

Je kunt je inschrijvingsgeld betalen via:

  • Bankoverschrijving,
  • Via een postkantoor als en alleen als je geen bankrekening hebt in België.

Als je inschrijving is geaccepteerd, ontvang je een uitnodiging om je inschrijvingsgeld te betalen in je UNamur-studentenmailbox. Het te betalen bedrag en de contactgegevens van UNamur staan op deze uitnodiging vermeld.

Dankbaar voor het gebruik van de gestructureerde communicatie die op de uitnodiging tot betaling staat vermeld, om de verwerking van je dossier te vergemakkelijken. Deze gestructureerde mededeling is gekoppeld aan uw identiteit bij UNamur.

Een eerste aanbetaling van €50 moet vóór 31 oktober worden betaald en het restant van het inschrijfgeld vóór 1 februari. Studenten die €200 administratiekosten hebben betaald bij de aanvraag voor toelating en die worden toegelaten, hoeven de €50 borg niet meer te betalen. Dit bedrag van €200 wordt automatisch in mindering gebracht op het inschrijfgeld.

Als de betaling niet op tijd is ontvangen

Elke betaling die niet op de genoemde data is verricht, heeft tot gevolg dat:

  • op 31 oktober het verzoek tot inschrijving niet wordt bevestigd,
  • op 1 februari de toegang tot leeractiviteiten wordt ingetrokken, de beraadslaging wordt geannuleerd en er geen studiepunten voor het lopende jaar kunnen worden behaald.

Bij uitval word je echter wel als ingeschreven beschouwd EN blijf je het inschrijfgeld verschuldigd.

Restitutie in geval van annulering door de student

Een inschrijving kan op uw verzoek (en gemeld via het formulier voor kennisgeving van terugtrekking) vóór 1 december worden geannuleerd.

Als u zich op of na 1 december wilt terugtrekken uit de cursus, blijft het volledige inschrijfgeld verschuldigd.

Een annulering als ongebonden student of ongebonden auditor kan recht geven op een gedeeltelijke restitutie indien deze uiterlijk 30 november van het betreffende studiejaar plaatsvindt voor cursussen in de 1e termijn van vier maanden en uiterlijk 31 maart van het betreffende studiejaar voor cursussen in de 2e termijn van vier maanden. In dit geval wordt alleen het bedrag boven de € 50 terugbetaald. Na deze termijnen vindt geen restitutie meer plaats.

Speciale gevallen

Doctoraat

Het volledige inschrijfgeld moet worden betaald voor:

Een eerste inschrijving

  • Voor elke inschrijving die vóór 31 december is gevalideerd (bevestigd door verzending van de ontvangstbevestiging en de uitnodiging tot betaling aan de promovendus), moet de betaling uiterlijk op 1 februari zijn verricht.
  • Voor elke inschrijving die vanaf 1 januari is gevalideerd, moet de betaling uiterlijk aan het einde van de maand na ontvangst van de uitnodiging tot betaling zijn verricht.

Herinschrijvingen in volgende academische jaren

  • Vóór 31 december.

Studenten en vrije auditors

Uw inschrijvingskosten moeten volledig zijn betaald vóór:

  • 30 november voor inschrijvingen die vóór 31 oktober zijn gevalideerd,
  • 31 maart voor inschrijvingen die tussen 31 oktober en 28 februari zijn gevalideerd,

Als u op de vereiste uiterste datum niet hebt betaald, wordt de inschrijving voor afzonderlijke cursussen automatisch geannuleerd.

Afbeelding
Le livret du diplômé