Ik heb me altijd aangetrokken gevoeld tot de wetenschappen, maar het was pas echt in het derde middelbaar dat de studie van het vak me fascineerde. Chemie is alomtegenwoordig in alledaagse verschijnselen en daarom vind ik het fascinerend.

Toen ik in Namen aankwam, werd ik verleid door deze prachtige stad met haar prachtige landschappen en waterwegen. De mensen in Namen zijn erg vriendelijk en gastvrij, en deze menselijke en vriendelijke kant is voelbaar op de universiteit.

Er zijn maar een paar van ons in mijn studiesectie, wat betekent dat ik een bevoorrecht contact heb met de professoren en assistenten.

Als cursusafgevaardigde in het eerste en derde jaar van de bachelor kon ik de mening van de studenten doorgeven aan de onderwijseenheid. Het is heel prettig dat er zoveel belang wordt gehecht aan onze mening en dat er rekening mee wordt gehouden. Er wordt naar ons geluisterd.

Na de lessen worden er veel buitenschoolse activiteiten aangeboden, zoals sport, theater en feesten.

Voor mij is studeren aan UNamur een ongelooflijke en verrijkende ervaring.

Julie Dullier
Studentenambassadeur scheikunde